Autoriseret service

Dette udføres altid ved service hos et autoriseret Volvo Penta værksted

  • Kontrol af serienummer i Volvo Pentas database.
  • Hvis din drivlinje er berørt af en kampagne, udføres denne.
  • Når der findes produktforbedringer bliver du underrettet herom, og får et prisoverslag.
  • For motorer med EVC system tilkobles diagnoseværktøjet Vodia til motorens styresystem for kontrol af status og eventuelle fejlkoder. Samtidig opdateres softwaren med den seneste version af den eksisterende EVC generation.
  • Afhængigt af motorens alder, driftstimer og seneste udførte service, udskiftes komponenter og væsker i henhold til Volvo Pentas serviceskema.
  • Optisk kontrol af flere komponenter, såsom slanger, kabler, kontakter og gennemføringer.
  • Ved udskiftning af komponenter og væsker benyttes altid Volvo Penta originaldele.
  • Du får udleveret en serviceprotokol hvor alle udskiftninger og kontroller er dokumenteret.
  • Hvis der i forbindelse med servicen opdages mangler, som påvirker motorens funktion og pålidelighed bliver du informeret herom og får en anbefaling samt oplysninger om prisen.
  • Når du forlader marinaen efter udført service, kan du trygt stole på, at værkstedet på alle mulige måder har sikret, at drivlinjens funktionalitet og driftssikkerhed er i orden.
  • Som en ekstra tryghed, når du anvender et autoriseret værksted, får du en udvidet garanti for originale Volvo Penta reservedele, der monteres af værkstedet.
  • Garantien gælder i 24 måneder eller 600 driftstimer, hvad end indtræffer først. Omkostninger i forbindelse med nødudkald og leveringer er ikke dækket af garantien.

Alle handlinger ved fejlsøgning eller opdatering af software kan medføre omkostninger. Tal med din forhandler for mere information.